موبایل قابل اطمینان ترین تلفن های هوشمند

گزارش جدیدی از FixYa که ساعاتی قبل منتشر شد، نتایج یک بررسی عمیق درباره امتیاز تلفن های هوشمند موجود در بازار از نظر قابل اطمینان بودن را در خود دارد. این نتایج با بررسی بیش از 720.000 گزارش مربوط به ایراد تلفن های هوشمند به دست آمده و برای اینکه نتایج آن موثق تر باشد، مولفه سهم بازار هر یک از تلفن ها هم در بررسی ها لحاظ شده.

در این بررسی، اپل با امتیاز 3.47 به عنوان قابل اطمینان ترین سازنده تلفن هوشمند شناخته شده و جایگاه دوم به سامسونگ تعلق دارد با امتیاز 1.21 که 300% پایین تر از آن است. نوکیا با امتیاز 0.68 در جایگاه سوم ایستاده و این در حالی است که موتورولا با امتیاز 0.13 در این بررسی آخر شده.

حتماً این سوال در ذهن تان ایجاد شده که گزارش ایرادات یا مشکلات مربوط به محصولات هر یک از این برند ها، به تفکیک چگونه است. شما می توانید جزئیات بیشتر این گزارش را در ادامه مطلب مشاهده کنید.

2-23-2013 10-34-36 AM.jpg

  گزارش ایرادات آیفون به تفکیک (سهم بازار 25.86%):
1. عمر باتری - 35 درصد
2. فقدان ویژگی های جدید - 20 درصد
3. عدم امکان شخصی سازی - 15 درصد
4. متصل نشدن به وای فای - 15 درصد
5. سایر موارد - 15 درصد

  نقاط قوت محصولات اپل:
- رابط کاربری بسیار ساده که تمام افراد با هر سنی و از قشری می توانند به راحتی با آن ارتباط برقرار کنند.
- قابل اطمینان بودن دستگاه که نتایج این گزارش هم تایید کننده آن هستند. البته این به معنای عدم وجود شکایت از محصولات این برند نیست، اما مشکلات موجود مانع استفاده از دستگاه در طول هفته نشده اند.
- اکوسیستم اپلیکیشن ها که اپل در آن پیش رو به حساب می آید و در حالی که کاربران اندروید و ویندوزفون از فقدان برخی ویژگی ها در اپلیکیشن ها یا فقدان اپلیکیشن برای سیستم عامل خود شکایت دارند، کاربران آیفون چنین نیستند.


 

2-23-2013 10-35-08 AM.jpg

  گزارش ایرادات محصولات سامسونگ به تفکیک (سهم بازار 22.69%):
1. مشکلات میکروفون - 40 درصد
2. مشکلات بلندگو - 20 درصد
3. عمر باتری - 15 درصد
4. داغ شدن دستگاه - 15 درصد
5. سایر موارد - 10 درصد

  نقاط قوت محصولات سامسونگ:
- کیفیت عالی نمایشگر در تلفن های رده بالای سامسونگ توجه ها را به سمت آنها جلب کرده. گزارش پیکسل های مرده یا تصاویر بی کیفیت در این تلفن ها مشاهده نمی شود.
- رابط کاربری لذت بخش تلفن های سامسونگ باعث راحتی کار با اندروید شده، به خصوص برای کاربرانی که کمتر با تکنولوژی آشنایی دارند. در زمینه سادگی رابط کاربری، سامسونگ توانسته بهتر از دیگران به اپل نزدیک شود.
- عمر باتری گلکسی S 3 بسیار چشمگیر است، البته نه در مقایسه با تلفن های موتورولا. با این حال شکایت ها در رابطه با باتری این محصول بسیار محدود بوده.


 

2-23-2013 10-35-32 AM.jpg

  گزارش ایرادات محصولات نوکیا به تفکیک (سهم بازار 22.15%):
1. تاخیر و کند بودن - 35 درصد
2. اکوسیستم ضعیف اپلیکیشن ها - 20 درصد
3. عمر باتری - 20 درصد
4. داغ شدن دستگاه - 15 درصد
5. سایر موارد - 10 درصد

  نقاط قوت محصولات نوکیا:
- مقاومت عالی نمایشگر و صفحه لمسی در تست های ضربه باعث معروفیت تلفن های رده بالای لومیا شده و در کل هیچ شکایتی از نظر قابلیت های لمسی صفحه این تلفن ها گزارش نشده.
- رابط کاربری صفحه خانگی با کاشی های زنده ویندوز فون نظر مثبت کاربران را به خود جلب کرده. امکان شخصی سازی آنها (تغییر اندازه و محل قرار گیری) و نیز تغییر رنگ کاشی ها نیز جزو موارد مثبت است.


 

2-23-2013 10-34-54 AM.jpg

  گزارش ایرادات محصولات موتورولا (سهم بازار 1.8%):
1. اپلیکیشن های از پیش نصب شده - 30 درصد
2. مشکلات صفحه لمسی - 25 درصد
3. کیفیت بلندگو - 20 درصد
4. کیفیت دوربین - 15 درصد
5. سایر موارد 10 درصد

  نقاط قوت محصولات موتورولا:
- عمر باتری عالی تلفن های موتورولا زبان زد همه است و موتورولا توانسته در این بخش که سایر شرکت ها معمولی یا ضعیف عمل کرده اند به خوبی خود را متمایز کند.
- طراحی تلفن های موتورولا شاید باعث نشده باشد که بالاتر از سایر برند های رقیب قرار بگیرد ولی وجهه محصولات این شرکت را از رقبا متمایز کرده. کاربران فقط محصولی که زیبا باشد نمی خواهند، بلکه می خواهند آن محصول موقع در دست گرفتن هم حس خوبی را به آنها منتقل کند که موتورولا چنین است.



شما می توانید این گزارش را در سایت فیکسیا هم مشاهده کنید و البته در نظر داشته باشید که 4 برند ذکر شده، حدود 72.51% از سهم بازار را به خود اختصاص داده اند و سایر تولید کننده ها در این گزارش حضور ندارند.

 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







تاريخ : سه شنبه 8 اسفند 1391 | 18:53 | نویسنده : saheb |
.: Weblog Themes By VatanSkin :.